Säkerhet i reception och kundmottagning

Säkerhet i reception och kundmottagning ger dig de kunskaper du behöver för att förena god service med hög säkerhet. I dag mer aktuellt och nödvändigt än någonsin.

Om kursen

Alla vet vad ett gott bemötande och proffsig service betyder i en reception. Det skapar förtroende för företaget och en positiv attityd till fortsatta kontakter. Men du som jobbar i reception och kundmottagning har också en central roll för arbetsplatsen ur säkerhetssynpunkt. Du måste med kunskap, förebyggande arbete och rutiner kunna agera rätt och fatta korrekta beslut i svåra situationer och nödlägen. Det kan vara hot mot arbetsplatsen eller dess anställda såsom intrång, en missnöjd eller aggressiv kund, inbrott och brand, leveranser men det finns också en hel del digitala risker man måste vara medveten om.

Målgrupp

Kursen vänder sig till medarbetare som ansvarar för eller arbetar i reception eller kundmottagning på företag eller myndigheter och behöver grundläggande kunskaper om säkerhet.

Kursmål

Målet med utbildningen är att utveckla en strategi för att säkerställa säkerheten i en kundmottagning/reception. Under kursen kommer du att lära dig att förstå och analysera potentiella risker för att identifiera hot och sårbarheter och ta fram åtgärder för att minimera dessa risker. Du lär dig också hur man skapar en säker arbetsplats och hur man hanterar sina besökare och leveranser, vilket inkluderar säkerhetskontroller och hantering av inkommande post/försändelser. Utöver detta kommer kursen även ta upp områdena kommunikation och juridik.

Övrig information

Denna kurs genomförs av Företagsuniversitetet i deras kurslokaler i Posthuset, Vasagatan 28 i Stockholm
Pris och längd
Ordinarie pris: 7 900 kr
Ditt pris: 0 kr
1 dag

Kommande datum

Datum: 27 maj Kl. 09:45-17:00
Plats: Företagsuniversitetet / Stockholm
Fåtal platser kvar