Hållbarhetskommunikation - Online

Kursen riktar sig till er som vill utveckla ert hållbarhetsarbete, och kommunicera det till sina kunder. Numera kräver både företagskunder och privatpersoner att företag tar hänsyn till hållbarhetsfrågor. Hur kan vi möta de kraven?

Om kursen

I kursen går vi igenom de tre olika typerna av hållbarhet - ekologisk, social och ekonomisk. Med utgångspunkt i Agenda 2030 analyserar vi era verksamheter ur hållbarhetsperspektiv, för att hitta styrkor och utvecklingsområden. Vi visar olika vägar att kommunicera kring hållbarhetsfrågor, från content marketing till säljargument och hållbarhetsredovisningar.
Vi går också igenom varumärkesriskerna med hållbarhetskommunikation, som greenwash och fairwash, samt redogör för hur de kan undvikas.
Under kursen visar vi både goda och dåliga exempel.

Övrig information

Denna kurs genomförs endast digitalt och du får en länk i samband med din kursinbjudan.
Pris och längd
Ordinarie pris: 17 000 kr
Ditt pris: 0 kr
1 dag

Kommande datum

Datum: 13 feb Kl. 09:00-16:00
Plats: Online
Datum: 15 maj Kl. 09:00-16:00
Plats: Online